logo_sopo1
Nyhetsbrev September

September 2009

KNBF Nyhetsbrev sendes til båtforeninger, regioner, komiteer, besiktigelsesmenn/takstmenn og samarbeidspartnere. Forbundet utgir regelmessige nyhetsbrev omlag en gang pr. måned eller når informasjonsmengden tilsier det. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger og oppfordrer til å sende oss e-post.  Vi ber om at nyhetsbrevet distribueres blant båtforeningens medlemmer.

KNBF med positiv medlemsutvikling

KNBF har hatt en fin medlemsutvikling de siste årene. Veksten har skjedd innenfor medlemskategoriene Direktemedlemmer og Foreningsmedlemmer (tidligere Båtpolitiske medlemmer). Kategorien Kollektive medlemmer har holdt seg stabil.  Oversiktene nedenfor illustrerer utviklingen:

ALLE REGIONER

Kollektive medlemmer

Direktemedlemmer

Foreningsmedlemmer

Sum medlemmer

Tall for 2009 er pr. 24.7.09.

Valg 2009: Meningsløse politiske partier

For alle som er interessert i sjø- og båtliv er det ikke mye å hente i partiprogrammene foran valget. Vi har saumfart samtlige partiprogrammer, men til tross for at halvparten av befolkningen har et forhold til båtlivet, står ikke problemene rundt fritidsbåtlivet nevnt med et eneste ord i et eneste partiprogram.

Les hele artikkelen her:

Motortyverier i båthavner

KNBF har fått melding fra Politiet, så vel som havnesjefen i Lura Båtforening, om omfattende tyveriraid i båthavner i Rogaland.

Les hele artikkelen her:             http://knbf.no/archives/2009/09/tyveriraid_i_ro.php

Norsk Test fikk kontrakt på utstedelse av båtførerbevis

Sjøfartsdirektoratet har i dag gitt Norsk Test AS jobben med å utstede båtførerbevis i 10 nye år, samt vedlikehold av databasen for utstedte båtførerbevis. Bildet viser adm. dir. Bernt Nilsen i Norsk Test (som mange sikkert kjenner igjen fra Båttinget i Krikenes 2008) og fungerende sjøfartsdirektør Sigurd Gude.

Les hele artikkelen på:

KNBF-rabatt på kalesje/stoler/puter

Alle medlemmer får 12 % rabatt på kalesje/stoler/puter fra Helly Hansen Pro AS (tidligere Jens Sagen AS / Hübert i Kristiansand). Her kan du lett spare kr. 1.000,- eller mer ved å oppgi ditt KNBF-medlemsnummer.

Les mer på:      http://knbf.no/hellyhansen.php

Husk medlemsrabatt på presenning og stativ hos O.B. Wiik

Skal du fornye båtpresenningen din i høst? Trenger du nytt stativ? KNBF har gunstig rabattavtale som gir våre medlemmer meget gode priser.

Mer informasjon finner du på: http://knbf.no/obwiik.php

KNBF minner om;

·         KNBF har stand på landets største flytende båtmesse ”Båter i Sjøen” i Sandvika, vest for Oslo, den 3.- 6. september! Vi ønsker foreninger og medlemmer velkommen til hyggelig båtprat!

·         Hold deg gratis orientert om maritime nyheter!

Vi anbefaler alle å abonnere på nyheter fra KNBF’s hjemmeside. Du finner denne tjenesten på www.knbf.no (på venstre side ved å scrolle litt nedover – tjenesten er merket E-postvarsling).

·         Alle foreninger som har egen web, oppfordres til å sende denne adressen til endre@knbf.no slik at den blir registrert i vår liste på http://www.knbf.no/foreninger.php.

·         Foreninger som skal kjøre båtførerkurs oppnår 20 % rabatt på boken ”Veien til båtførerprøven” gjennom KNBF. Bestill bøker på post@knbf.no .

·         Sekretariatet ber om at endringer i medlemslister (nye/utmeldte medlemmer) fortløpende meldes til post@knbf.no (viktig at alle foreningens medlemmer skal få medlemsbladet Fritidsbåten i posten.

·         Gratis loddbøker kan nå tilbys medlemsforeninger som skal ha interne lotteri. Bøkene er påført: loddnummer/KNBF/Norske Sjø-logo. Pris pr. lodd kr. 10,-. Kontakt post@knbf.no eller 2235 6800.

I sekretariatet finner du:

v  Generalsekretær:                Jan H. Syvertsen,         tlf. 913 03 217              jasy@knbf.no

v  Ass. generalsekretær:         Endre Solvang,            tlf. 954 90 900              endre@knbf.no

v  Adm. sekretær:                  Hege R. Lunde,            tlf. 928 34 112              hege@knbf.no

v  Sekretær:                           Magdalena Magnussen tlf. 2235 6800               magdalena@knbf.no

Tips oss om saker! Har det hendt noe interessant i din båtforening? Spørsmål eller kommentarer til nyhetsbrevet? Kontakt endre@knbf.no. Nyhetsbrevet utgis av:

Kongelig Norsk Båtforbund

Vågebyveien 23, 0569 OSLO

Tlf. 2235 6800   Fax: 2235 6811       post@knbf.no        www.knbf.no     www.norskesjo.no