Havnebulletin 4-2010

Et år går mot slutten, og vi står foran jule og nyttårsfeiring. Er ikke den tiden med den største aktiviteten i båthavna, men snart snur sola og dagene blir lengre. Det gjør noe med de fleste av oss, og vi kan se frem til ny sesong på sjøen. Forhåpenlig med sol og varme.

Styret takker de som var med på høstdugnaden, vi hadde ikke behov for så mange, så kun et fåtall var innkallt. Vi fikk utført det som var planlagt.

Båtforeningen har en tvist gående, med et tidligere medlem, styret har brukt utrolig mye tid og energi på dette. Det vil bli orientert nærmere om sakens gang  på årsmøtet i februar, håpet er at tvisten er løst innen den tid, men vi har ikke den store troen på det.

Minner om havnereglementets punkt 8, vedtektene punkt 9.2, dessverre er det et noen ytterst få medlemmer som bryter disse punktene som ble vedtatt på årsmøtet i år.

Punktene har nå vert gjeldende i 10 måneder uten at vi ser noen bedring for de det gjelder.

Styret er valgt av medlemmene, og det er mange medlemmer som reagerer på at båter ligger ute, fulle av vann hele året, og noen renser garn på brygga uten å rydde etter seg.  Dette gir et skjemmende  inntrykk av havna. Håper de det gjelder tar dette innover seg, slik at styret unngår å bruke de midler vi er tildelt gjennom regelverket.

Til slutt vil vi ønske alle medlemmer en God Jul og et Godt Nytt År!

For styret

Tore Ask